Bedrägeriförsök

Hej,

Jag har precis suttit med min bank i telefon då jag har fått ett konstigt mail ang att någon försökt göra bedrägeriförsök på mitt konto. Det fanns en länk som man skulle klicka i för att bekräfta att jag var jag och även fylla i uppgifter om min bank. Godtrogen och dum som jag är fyller jag i formuläret och klickar på skicka. Direkt efter fr jag en konstig känsla att inget stämde då det helt plötsligt står att det är från Swedbank. Jag har inte Swedbank. Ringde som tur var direkt till min bank och dom säger att det är ett bedrägeri mail jag fått. Fick spärra hela bankkortet samt min internet bank och får ett nytt kort med nya koder och allt nästa vecka. Sjukt irriterande med tanke på att det är fakturatider. Vad jag ville säga med inlägget är att ALDRIG svara på mail eller om man får ett samtal från sin "bank" som vill ha uppgifter, det är oftast bluff makare som vill länsa ditt konto. Säg då istället att du inte vill lämna ut uppgifter och ring sedan själv till din banks kundservice för att kolla vad det handlade om.

Take care

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3495769/images/2012/pic_50646d26e087c310a0169e55.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0