Riksmongon

Hej igen

Nu sitter jag och Petter på tåget till Rättvik. Tydligen sitter vi i en vagn med riktiga jävla dumskallar. När vi hittar våra platser ser vi att vi inte hade platserna brevid varandra så vi frågade båda tjejerna som satt på stolarna om någon utav dom tänka sig att byta med oss. Den ena svarar att hon gärna vill sitta där för hennes kompis satt på den andra sidan rakt över. Men den andra tjejen öppna käften och säger att hon verkligen inte tänker flytta på sig. Och då säger Petter att det bara är platsen precis bakom henne(som dessutom var fönsterplats, hennes hade inget) och att vi gärna vill sitta tillsammans. Men då svarar hon skit otrevligt att "nä jag sitter på min plats här". Aja vi sätter oss iaf ner och åker vidare. När vi kommer till Uppsala så kommer det på en gammal sur gubbe som säger att Petter sitter på hans plats och det hade han rätt i, vi hade råkat kolla fel. Då Petter har packat upp datan och spelar spel och har satt sig till rätta så frågar han såklart om gubben kan tänka sig ta hans plats. Men nä, gubben snäser att han bannemig sitta på sin plats och Petter får snällt packa ihop sina grejer och sätta sig på sin plats. inte ens ett tack fick han.

Båda två sitter nu här och håller på att koka över. Vad fan är folks problem? Att underlätta lite för sina "kära" medmänniskor ska vara så jävla svårt. Jag ser det som en självklarhet att om jag sitter ensam och några vill sitta breve varandra så spelar det väl för fan ingen roll om jag sitter på min rätta plats eller inte?! Oavsett så sitter jag ju ensam. Klart att om man ska åka med någon att man vill sitta bredvid den personen även fast man har haft lite otur med biljetter. Plats som plats, alla får sitta ner iaf.

Anyway, sorry men jag blir så jäkla trött på svenskar som är så jävla trångsynta och omedgörliga. Mitt motto har och kommer alltid att vara "behandla andra så som du själv vill bli behandlad", men det är jävligt svårt att leva efter det när vi lever i en värld av idioter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0